به گفته محققان، میگرن خطر مشکلات خواب را افزایش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اختلال خواب در کسانی که به طور منظم از میگرن رنج می برند در مقایسه با کسانی که این مشکل را ندارند، شایع تر است.همچنین نشان داده شد که کودکانی که مکرراً میگرن می‌گیرند، وقفه های خواب بیشتری دارند، اما مشخص شد که آنها سریع‌تر به خواب می‌روند.

محققان آکادمی نورولوژی آمریکا می خواستند بدانند که آیا میگرن باعث کاهش کیفیت خواب می شود یا اینکه کیفیت خواب ضعیف باعث میگرن می شود.

نویسنده اصلی این مقاله، دکترJan Hoffman ، گفت: ما می خواستیم تحقیقات اخیر را تجزیه و تحلیل کنیم تا تصویر واضح تری از تاثیر میگرن بر الگوهای خواب افراد و شدت سردرد آنها به دست آوریم.

به این ترتیب، پزشکان می توانند بهتر از افراد مبتلا به میگرن حمایت کنند و درمان های خواب موثرتری را به آنها ارائه دهند.

بیش از 10هزار نفر در 32 ارزیابی مختلف شرکت کردند و هر شرکت کننده در مورد الگوهای خواب خود یک نظرسنجی را تکمیل کرد.سوالاتی در مورد میانگین زمان به خواب رفتن، میانگین زمان خواب در شب و اینکه آیا از وسایل کمکی برای خواب استفاده می کند یا خیر، در این نظرسنجی گنجانده شد.

بر اساس این یافته‌ها، افرادی که به تجربه میگرن عادت داشتند، امتیاز بیشتری در پرسشنامه به دست آوردند و نمرات بالاتر نشان‌دهنده کیفیت خواب ضعیف‌تر بود. همچنین این یافته ها نشان داد کسانی که از میگرن شدید رنج می برند، خواب بدتری را تجربه کرده اند.

اکثر شرکت کنندگان همچنین در یک آزمایشگاه خواب در طول شب مورد بررسی قرار گرفتند که عمدتاً برای تشخیص اختلالات خواب استفاده می شود. در آزمایشگاه، امواج مغزی، میزان اکسیژن خون، ضربان قلب و فعالیت چشم، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل شد.

تجزیه و تحلیل قبلی مشخص کرده بود که افرادی که از میگرن رنج می برند در مقایسه با افراد بدون میگرن، خواب کمتری با حرکت سریع چشم (REM) دارند.

خوابیدن در مرحلهREM ، برای توانایی شناختی بسیار مهم است زیرا حاوی بیشترین تحریک مغزی است و تعداد رویاهای واقعی را افزایش می دهد.

در طول آزمایش، محققان دریافتند کودکانی که به طور منظم میگرن می‌گیرند، کمتر می‌خوابند، اما نسبت به کودکانی که میگرن نمی‌گیرند، سریع‌تر به خواب می‌روند.دکتر هافمن گفت: این امکان وجود دارد که کودکان مبتلا به میگرن سریع‌تر از همسالان خود بخواب بروند زیرا ممکن است کم‌خواب باشند.

او افزود: تحلیل ما درک واضح‌تری از میگرن و نحوه تأثیر آن بر الگوهای خواب ارائه داد و تأثیری که این الگوها ممکن است بر توانایی فرد برای داشتن یک خواب خوب شبانه داشته باشد، را آشکار کرد.

این مطالعه بصورت آنلاین در مجله پزشکی "Neurology" منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/oct/migraines-increase-risk-of-sleeping-difficulties-researchers-say.html